Pomysłodawcami i autorami libretta są Iwona Runowska (choreograf) i Sebastian Gonciarz (reżyser Teatru Roma). Jak mówią, idea spektaklu zrodziła się z potrzeby powrotu pamięcią do fascynującej krainy dziecięcej wyobraźni, nieograniczonej fantazji i ukochanych zabawek.
Akcja przedstawienia zaczyna się w domu Dziewczynki i Chłopca, którzy wraz z Mamą udają się do sklepu z zabawkami. Panuje tu Mag, któremu towarzyszy zabawny Pomocnik. Dzieci zachwycają się zabawkami, z których każda pragnie zwrócić na siebie ich uwagę.
Mag rządzi nie tylko zabawkami: potrafi przy pomocy czarodziejskiej różdżki przywoływać przerażające grzmoty i latające piórka. Owa różdżka jest wielką pokusą dla Chłopca... Gdy zapada zmrok, wymyka się z domu i powraca do sklepu, w którym zabawki budzą się do życia. Szmacianka, Legoludek, Wróżka, Bokserzy, Ptak Dziwoląg tańczą... Chłopiec kradnie Magowi różdżkę i próbuje rządzić życiem lalek. Jednak rzeczywistość przerasta go: różdżka potrafi być niesforna i krnąbrna, a władanie nią nie jest takie proste! Zaczynają się przygody kosmiczne...
Balet adresowany jest do widzów w wieku 4+. Jako tło muzyczne przedstawienia wykorzystane zostały (odtwarzane mechanicznie) fragmenty utworów Aleksandra Głazunowa, Camilla Saint-Saënsa, Claude'a Debussy'ego, Igora Strawińskiego, Gustava Holsta. Przedstawieniu dodają urody i tajemniczości projekcje multimedialne wyświetlane na dekoracjach i efekty iluzjonistyczne.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
Premiera „Turandot” G. Pucciniego dla Lwowskiej Opery Narodowej była wydarzeniem wyjątkowym, gdyż wystawiono tę operę po raz pierwszy we Lwowie (i w ogóle w Ukrainie) z okazji 120. rocznicy powstania tamtejszego teatru. Już w sobotę (27 IV o godz. 19.00) spektakl ten będzie wydarzeniem XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.
„Wielka, romantyczna muzyka Masseneta”, „sopran najwyższej próby”, „monumentalna scenografia” przywieziona do Bydgoszczy czteroma tirami i skok z wysokości pięciu metrów - „Manon” Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie zachwyciła podczas XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.
- Przygotowywanie premiery na jubileuszową edycję festiwalu jest ogromną przyjemnością i zaszczytem jednocześnie. Bardzo cieszę się, że miałem tę radość pracować nad „Don Pasquale” - powiedział reżyser Paweł Szkotak, którego inscenizacja zainaugurowała XXX Bydgoski Festiwal Operowy.
Jest już tradycją, że Bydgoskiemu Festiwalowi Operowemu towarzyszy Operowe Forum Młodych. Nie inaczej jest podczas jubileuszowego XXX BFO. Studenci bydgoskiej Akademii Muzycznej pod opieką swych akademickich mentorów na naszej kameralnej scenie zaprezentują musical oraz operową premierę. Ponadto wieczór z cyklu Mistrz i Jego uczniowie z Profesor Małgorzatą Grelą oraz koncert z wybranymi uczestnikami mistrzowskiego kursu wokalnego Maestro Mariusza Kwietnia!