Archiwum spektakli

{title}

Carmen

W operze płyną łzy; każda kobieta wyobraża sobie, że jest piękna i uwodzicielska jak Carmen, każdy mężczyzna przypomina sobie godziny własnego zachwytu, tak podobne do oczarowania, jakiemu uległ nieborak José, i przywołuje w pamięci chwile triumfu, w których jak Escamillo czuł, że był naprawdę kochany. (fragment z programu)W słońcu Andaluzji rozgrywa się historia tragicznej namiętności żołnierza do nieokiełznanej, dumnej i kapryśnej Cyganki. Plac przy fabryce cygar w Sewilli to miejsce, gdzie mł...

{title}

Cyrulik sewilski

Cyrulik sewilski to popis maestrii kompozytorskiej, melodyjności, dowcipu - o tej operze komicznej można pisać w samych superlatywach. Doskonałe libretto na podstawie komedii Beumarchais’go przekonuje, że wobec siły miłości i kobiecej przebiegłości bezsilne są zazdrość i zbyteczna ostrożność mężczyzn.Opera Rossiniego pełna jest słynnych muzycznych tematów (Una voce poco fa’, czyli aria o plotce).

{title}

Fascynacje

Spektakl baletowy w pięciu obrazach:Mauro de Candia: Lacrimae / Auf Suche / Something I had in MindJorma Elo: Brake the Eyes / 1st Flash Muzyka: Johann Sebastian Bach, Nicolo Paganini, Arvo Pärt, Edith Piaf, Wolfgang Amadeus Mozart, Jean Sibelius oraz Nancy Euverink Sub Pulse 2 - do choreografii Brake the Eyses 1st Flash.

{title}

Jaś i Małgosia

Adelheid Wette, młodsza siostra kompozytora Engelberta Humperdincka, opracowała inscenizację znanej baśni braci Grimm Jaś i Małgosia i poprosiła swego brata, asystenta Wagnera, o skomponowanie muzyki. Utwór miał być w zamyśle rodzinną zabawą, a przerodził się w wymagającą niezłych głosów i dużej orkiestry operę, atrakcyjną zarówno dla młodej, jak i dojrzałej publiczności.Dzieło Humperdincka istnieje w dwóch wersjach: symfonicznej i kameralnej. Wette zmodyfikowała nieco opowieść o dwójce zabłąkan...

{title}

Kopciuszek

Na pozór zwykły dom: ktoś krząta się w kuchni, ktoś wyleguje na kanapie. Jednak od chwili, gdy obok samotnej dziewczyny błyśnie srebrzysty promień, nic już nie będzie zwykłe i smutne. Kopciuszka znamy z dzieciństwa, z książki francuskiego bajkopisarza, Charlesa Perraulta. Kompozytor pisał o tytułowej bohaterce: „Sam Kopciuszek jest nie tylko postacią z bajki, lecz żywym człowiekiem: przeżywającym, a nawet wzruszającym się. I takim można go zobaczyć na naszym spektaklu. Rola tytułowa to duże...

{title}

Królewna Śnieżka i siedmiu kransoludków

Inscenizacja i choreografia są dziełem Henryka Konwińskiego - twórcy, który zrealizował liczne balety klasyczne i współczesne, wielkie widowiska, ale i kompozycje o charakterze studyjnym. Scenografka Anna Sekuła wykreowała przepiękne kostiumy, oddające charaktery poszczególnych postaci i wkomponowała je w iście bajkową przestrzeń.

{title}

La Gioconda

Włoskie słowo gioconda oznacza radosną, cieszącą się życiem. Tytułowa bohaterka opery, uliczna śpiewaczka, przepełniona namiętnością, energią i poczuciem wolności, niesie szczęście innym i dodaje im odwagi. Jej rywalką w pojedynku o względy marynarza Enza (księcia Grimaldi incognito) jest eteryczna Laura. Porzucona Gioconda walczy z pragnieniem zemsty: znika jej radość życia, pozostaje pasja, zuchwałość i duma. Musi podjąć walkę z groźnymi przeciwnikami: sadystycznym mężem Laury Alvise Badoero i...

{title}

Magiczne zabawki

Pomysłodawcami i autorami libretta są Iwona Runowska (choreograf) i Sebastian Gonciarz (reżyser Teatru Roma). Jak mówią, idea spektaklu zrodziła się z potrzeby powrotu pamięcią do fascynującej krainy dziecięcej wyobraźni, nieograniczonej fantazji i ukochanych zabawek.

{title}

Manru

Premiera opery Manru w październiku 2006 r., przedtem w bydgoskiej operze niegranej, była symboliczną klamrą zamykającą dokonania artystyczne w jej 50-letniej historii, zwieńczeniem wieloletnich starań o piękny teatr operowy dla Pomorza i Kujaw oraz podziękowaniem dla środowiska muzycznego i społeczeństwa Bydgoszczy. Był to znakomity moment do przypomnienia dzieła stanowiącego uwieńczenie drogi twórczej Paderewskiego i jedynej w jego dorobku kompozytorskim opery.

{title}

Potępienie Fausta

Według tragedii „Faust” Johanna Wolfganga von Goethe.

{title}

Śpiąca Królewna

Śpiąca królewna (La belle au bois dormant) zawdzięcza swój sukces i trwałe miejsce w światowym repertuarze baletowym wrażliwości muzycznej kompozytora Piotra Czajkowskiego oraz inwencji i wyobraźni choreografa Mariusa Petipy. Spektakl w Operze Nova, w inscenizacji i choreografii Zofii Rudnickiej, bazuje na oryginalnej wersji, stworzonej dla baletu Teatru Maryjskiego w carskim Petersburgu.

{title}

I Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Bogdana Paprockiego

12-17 listopada 2019 r. w Operze Nova w Bydgoszczy odbył się I Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Bogdana Paprockiego. Organizatorami Konkursu są: Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy Stowarzyszenie im. Bogdana Paprockiego oraz Opera Nova.Otwarte dla Publiczności etapy przesłuchań w Operze Nova odbyły się w sobotę,16 listopada, w godzinach: 10-14 i 18-22. Koncert laureatów miał miejsce w niedzielę, 17 listopada, o godz. 18.