Na pozór zwykły dom: ktoś krząta się w kuchni, ktoś wyleguje na kanapie. Jednak od chwili, gdy obok samotnej dziewczyny błyśnie srebrzysty promień, nic już nie będzie zwykłe i smutne.
Kopciuszka znamy z dzieciństwa, z książki francuskiego bajkopisarza, Charlesa Perraulta. Kompozytor pisał o tytułowej bohaterce: „Sam Kopciuszek jest nie tylko postacią z bajki, lecz żywym człowiekiem: przeżywającym, a nawet wzruszającym się. I takim można go zobaczyć na naszym spektaklu. Rola tytułowa to duże wyzwanie dla tancerki. Ma ona konkurencję w postaciach zabawnych, wręcz groteskowych Złych Sióstr, fantastycznej świty - demonicznych ptaków, emanujących tajemniczością i erotyzmem Księżniczek Wschodu i Hiszpanii, a przede wszystkim Dobrej Wróżce - uosobieniu klasycznej harmonii.
Balet Prokofiewa w choreografii Iwony Runowskiej łączy różne techniki tańca (klasyka, nowoczesny, break dance) i stanowi znakomite pole pokazania umiejętności tancerzy Opery Nova. Piękna choreografia, wartka akcja sceniczna, urzekające obrazy wyczarowane kolorem i światłem. Do tego komputery w służbie sztuki, gdy laserowy promień opływa widownię, westchnienie zachwyconej publiczności niesie się aż do najwyższych rzędów.
Przepiękna jest scena, w której z tanecznymi popisami występują Wróżki Pór Roku. Zabawne, wręcz cyrkowe są popisy Trzech Pomarańczy na balu. Techniczne gadżety (jeżdżące meble i okrążająca scenę kareta bez zaprzęgu) zastosowane przez scenografa podkreślają fantastykę libretta. Bajkowo i nowocześnie, romantycznie i z humorem: choreograf Iwona Runowska i artyści Baletu Opery Nova stworzyli przedstawienie, które można polecić każdemu miłośnikowi tańca, niezależnie od wieku.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
Premiera „Turandot” G. Pucciniego dla Lwowskiej Opery Narodowej była wydarzeniem wyjątkowym, gdyż wystawiono tę operę po raz pierwszy we Lwowie (i w ogóle w Ukrainie) z okazji 120. rocznicy powstania tamtejszego teatru. Już w sobotę (27 IV o godz. 19.00) spektakl ten będzie wydarzeniem XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.
„Wielka, romantyczna muzyka Masseneta”, „sopran najwyższej próby”, „monumentalna scenografia” przywieziona do Bydgoszczy czteroma tirami i skok z wysokości pięciu metrów - „Manon” Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w Wilnie zachwyciła podczas XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.
- Przygotowywanie premiery na jubileuszową edycję festiwalu jest ogromną przyjemnością i zaszczytem jednocześnie. Bardzo cieszę się, że miałem tę radość pracować nad „Don Pasquale” - powiedział reżyser Paweł Szkotak, którego inscenizacja zainaugurowała XXX Bydgoski Festiwal Operowy.
Jest już tradycją, że Bydgoskiemu Festiwalowi Operowemu towarzyszy Operowe Forum Młodych. Nie inaczej jest podczas jubileuszowego XXX BFO. Studenci bydgoskiej Akademii Muzycznej pod opieką swych akademickich mentorów na naszej kameralnej scenie zaprezentują musical oraz operową premierę. Ponadto wieczór z cyklu Mistrz i Jego uczniowie z Profesor Małgorzatą Grelą oraz koncert z wybranymi uczestnikami mistrzowskiego kursu wokalnego Maestro Mariusza Kwietnia!