CINDERELLA

CINDERELLA

Kompozytor:
Sergiusz Prokofiew
Libretto:
Mikołaj Wołkow według bajki Charlesa Perraulta
Data premiery:
07.11.2009
Czas trwania:
2 godziny, w tym jedna przerwa

Realizatorzy

Kierownictwo muzyczne:
Tadeusz Wojciechowski
Choreografia:
Iwona Runowska
Scenografia i kostiumy:
Mariusz Napierała
Światła:
Bogumił Palewicz
Współpraca choreograficzna:
Wojciech Warszawski
Asystent choreografa:
Ilona Jaświn-Madejska

Opis

Na pozór zwykły dom: ktoś krząta się w kuchni, ktoś wyleguje na kanapie. Jednak od chwili, gdy obok samotnej dziewczyny błyśnie srebrzysty promień, nic już nie będzie zwykłe i smutne. 

Kopciuszka znamy z dzieciństwa, z książki francuskiego bajkopisarza, Charlesa Perraulta. Kompozytor pisał o tytułowej bohaterce: „Sam Kopciuszek jest nie tylko postacią z bajki, lecz żywym człowiekiem: przeżywającym, a nawet wzruszającym się. I takim można go zobaczyć na naszym spektaklu. Rola tytułowa to duże wyzwanie dla tancerki. Ma ona konkurencję w postaciach zabawnych, wręcz groteskowych Złych Sióstr, fantastycznej świty - demonicznych ptaków, emanujących tajemniczością i erotyzmem Księżniczek Wschodu i Hiszpanii, a przede wszystkim Dobrej Wróżce – uosobieniu klasycznej harmonii.

Balet Prokofiewa w choreografii Iwony Runowskiej łączy różne techniki tańca (klasyka, nowoczesny, break dance) i stanowi znakomite pole pokazania umiejętności tancerzy Opery Nova. Piękna choreografia, wartka akcja sceniczna, urzekające obrazy wyczarowane kolorem i światłem. Do tego komputery w służbie sztuki; gdy laserowy promień opływa widownię, westchnienie zachwyconej publiczności niesie się aż do najwyższych rzędów.

Przepiękna jest scena, w której z tanecznymi popisami występują Wróżki Pór Roku. Zabawne, wręcz cyrkowe są popisy Trzech Pomarańczy na balu. Techniczne gadżety (jeżdżące meble i okrążająca scenę kareta bez zaprzęgu) zastosowane przez scenografa podkreślają fantastykę libretta. Bajkowo i nowocześnie, romantycznie i z humorem: choreograf Iwona Runowska i artyści Baletu Opery Nova stworzyli przedstawienie, które można polecić każdemu miłośnikowi tańca, niezależnie od wieku.

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
27-01-2025

Celebrating Mozart's birthday

Exactly 269 years ago, on January 27, a prodigy was born – a true virtuoso and a brilliant composer, Wolfgang Amadeus Mozart. Celebrating the anniversary of the birth of the musical genius of all time, in the coming months (from January to April) masterpieces such as "The Marriage of Figaro", "Così fan tutte" and "The Magic Flute" will resound in the orchestra pit and on the stage of the Opera Nova. This coming weekend (January 31 (Friday), February 1 and 2 (Saturday and Sunday) we invite y...

{title}
25-10-2024

Why do I go to the opera?

"Because for me it is always a celebration, during which you can meet the spirit of the operatic past, its present and you get a chance to run into its future" - writes Ilona Słojewska in the pages of Dziennik Teatralny Kujawy on the occasion of World Opera Day 2024. Because every opera performance is a uniquely constructed work, in which the voice and music give so many emotions that whenever you pass by its building, you feel the vibrations, for which you could visit it every day. And if,...

{title}
15-09-2024

„Orfeusz i Eurydyka” według Roberta Bondary. Premiera na dużej scenie Opery Nova

- „Orfeusz i Eurydyka” Glucka to dla mnie jeden z ciekawszych tytułów operowych - przyznaje Robert Bondara, który jako reżyser i choreograf na nowo odczytuje mit o Orfeuszu, by zabrać nas w mroczne głębiny ludzkiej podświadomości i niczym w thrillerze rozwikłać zagadkę szaleństwa. Listopadową premierę Opery Nova zwiastuje już plakat Diany Marszałek, która jest także autorką scenografii spektaklu. Na „Orfeusza i Eurydykę” zapraszamy 16 XI (premiera), a także 17 i 19 XI 2024 r.

{title}
16-04-2024

„Don Pasquale”

"Don Pasquale" by Gaetano Donizetti, directed by Paweł Szkotak, will return in October!