WIECZÓR OPEROWY

Tegorocznej edycji Festiwalu towarzyszyć będzie Mistrzowski kurs wokalny prof. Artura Rucińskiego, realizowany wspólnie przez Operę Nova oraz Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

Zwieńczeniem mistrzowskich warsztatów (25-27.04.) będzie Wieczór operowy, czyli koncert w wykonaniu wybranych uczestników kursu wokalnego, na który serdecznie zapraszamy 28 kwietnia o godz. 18.00 w sali kameralnej im. prof. Felicji Krysiewiczowej Opery Nova.
 

Fot. arturrucinski.com

Baryton Artur Ruciński należy do grona najwybitniejszych śpiewaków operowych na świecie. Jego kunszt wokalny znajduje uznanie widowni i krytyki oraz otwiera mu drogę do największych i najbardziej prestiżowych scen operowych. W sezonie 2009/2010 austriacki magazyn „Festspiele” umieścił artystę na liście 20 najlepszych śpiewaków operowych na świecie. W lutym 2016 zadebiutował na deskach nowojorskiej Metropolitan Opera w roli Sharplessa w Madama Butterfly Pucciniego.

Artur Ruciński jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2002 roku zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie w partii tytułowej w Eugeniuszu Onieginie Piotra Czajkowskiego. Występował na tej scenie w najważniejszych partiach barytonowych, m.in. jako: Janusz w Halce, Papageno w Czarodziejskim Flecie, Sharpless w Madama Butterfly, książę Jelecki w Damie Pikowej (pod batutą Valerego Gergieva), Walenty w Fauście w reż. Roberta Wilsona. Współpracuje również 

z teatrami operowymi w Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Bydgoszczy i Gdańsku.

Debiut na deskach Berlińskiej Staatsoper w roli Oniegina w 2009 r. pod batutą Daniela Barenboima był wielkim sukcesem i początkiem jego błyskotliwej kariery. Debiut na deskach Berlińskiej Staatsoper w roli Oniegina w 2009 r. pod batutą Daniela Barenboima był wielkim sukcesem i początkiem jego błyskotliwej kariery.

Do jego największy sukcesów w ostatnich sezonach należą: występy w Zbójcach w Teatro La Fenice w Wenecji i na Festiwalu Verdiowskim w Parmie, udział w Trubadurze na Festwochen w Wiedniu, pierwsza współpraca z Maestro Kiriłłem Pietrienko w monachijskiej Staatsoper w styczniu 2014 (Eugene Onegin), udział w nowej inscenizacji Falstaffa we Frankfurcie nad Menem pod dyrekcją Bertranda de Billy’ego oraz występy w Attyli (Ezio) w Warszawie i Eugeniuszu Onieginie w Bolonii. Artysta zadebiutował także w Operze Królewskiej w Londynie jako Giorgio Germont oraz na prestiżowym Festiwalu Salzburskim jako Hrabia di Luna, którą to partię zaśpiewał następnie w La Fenice w Wenecji. Kolejnym ważnym debiutem był występ w La Scali w Simonie Boccanegrze Verdiego (Paolo Albiani).

W ostatnich sezonach zadebiutował w San Francisco Opera (Traviata), Teatro dell’Opera w Rzymie (Zbójcy), Teatro Real w Madrycie (Łucja z Lammermooru, Trubadur, Traviata, Bal maskowy), Lyric Opera w Chicago (Trubadur) i Opéra de Monte-Carlo (Luisa Miller Verdiego, Łucja z Lammermooru). Ponadto zaśpiewał w Cyganerii w ABAO Opera w Bilbao i Opéra Bastille. Tamteż wystąpił po raz pierwszy w partii tytułowej w Giannim Schicchim Pucciniego. Ponadto można go było usłyszeć w Zbójcach w Palau de les Arts, Traviacie, Manon i Cyganerii w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Jolancie Czajkowskiego w Palais Garnier, oraz Trenach na śmierć dzieci z towarzyszeniem Orchestra Sinfonica Siciliana. Ostatnio wystąpił w Teatro Massimo w Trubadurze, Tokyo Suntory Hall w Traviacie, Opéra de Monte-Carlo w Korsarzu Verdiego, Traviacie w hamburskiej Staatsoper, Balu maskowym z Fundación Baluarte w Pamplonie oraz w Metropolitan Opera w Cyganerii.

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
30-04-2025

Nowe wymiary tańca i muzyki w spektaklach Phenix i Vertikal podczas XXXI BFO

Dwie tancerki i dwóch tancerzy w niezwykłym dialogu z solistką, grającą na violi da gamba, tworzą spektakl „Phénix”, podczas którego stajemy się świadkami nieoczekiwanego spotkania hip-hopowego tańca z brzmieniem dawnego instrumentu. Wyjątkowość tego zestawienia dodatkowo podkreślą, pojawiające się momentami electro dźwięki, inspirowane muzyką J. S. Bacha. 

{title}
30-04-2025

Przebojowy musical z ważnym przekazem: #niejesteśsam, czyli „Drogi Evanie Hansenie” na XXXI BFO!

Teatr Muzyczny w Poznaniu jako pierwszy zrealizował polską wersję musicalu „Dear Evan Hansen”, który miał swoją światową premierę w lipcu 2015 roku w Waszyngtonie i błyskawicznie stał się fenomenem wśród młodych ludzi. Musical ten 1 maja zagości na XXXI Bydgoskim Festiwalu Operowym - warto, by zobaczyła go młodzież, ale też dorośli. 

{title}
30-04-2025

„Elektra” Richarda Straussa jak wartka rzeka dźwięku i kalejdoskop obrazów na XXXI BFO

Nie ochłonęliśmy jeszcze po premierze „Carmen”, a już za chwilę występ pierwszych Gości. Na festiwalową scenę wkroczy tytułowa Elektra - okrzyknięta jedną z najbardziej wymagających partii w całym repertuarze operowym! Arcydzieło Richarda Straussa na XXXI Bydgoskim Festiwalu Operowym zaprezentuje zespół Sofijskiej Opery i Baletu.

{title}
28-04-2025

„Jestem po to, by zainspirować i pomóc”. Rozmowa z Mistrzem Arturem Rucińskim

O istocie doskonalenia kunsztu wokalnego, satysfakcji płynącej z przekazywania własnych doświadczeń i wiedzy oraz relacjach pomiędzy mistrzem a uczniem - z światowej sławy barytonem ARTUREM RUCIŃSKIM, prowadzącym mistrzowski kurs w Operze Nova w Bydgoszczy – rozmawia Ilona Słojewska z „Dziennika Teatralnego”.28 kwietnia o godz. 18.00 zapraszamy do sali kameralnej Opery Nova na Wieczór operowy, czyli koncert wieńczący kurs.