Karol Urbański - inscenizator i choreograf, podążył śladami komedii Szekspira. Widzimy więc królestwo elfów, władającego nim Oberona i wszędobylskiego, niebezpiecznego Puka. Czapce Spodka wyrastają długie uszy - zamienia się w osła. Mgła zasnuwa las pełen czarów. Pojawia się też „wątek ludzki”: sześciu rzemieślników przygotowujących teatralne przedstawienie z okazji ślubu Tezeusza z Hipolitą czy Egeusz zatroskany o córkę Hermię, która pokochała niewłaściwego (w ojcowskim rozumieniu) młodzieńca.
Komedia zaliczana do najpopularniejszych dzieł Szekspira opowiada historię trzech par: Hermii i jej narzeczonego Lizandra, Demetriusza i Heleny, króla elfów Oberona i nieposłusznej królowej elfów Tytanii. Ojciec Hermii nie zgadza się na jej małżeństwo z Lizandrem, więc kochankowie uciekają do lasu. W ślad za nimi podąża zazdrosny o Hermię Demetriusz i zrozpaczona z miłości Helena. W historię mieszają się też leśne duszki, wśród których prym wiedzie służący Oberonowi Puk.
Kostiumy zaprojektowane przez Tijanę Tyski odwołują się do leśnych barw. Tytania okrywa się płaszczem uszytym z 20 metrów bieżących jedwabiu, który na dole ma 9 metrów rozpiętości, a jego tren ciągnie się ponad 3 metry.
Dla scenografa Wacława Tadeusza Ostrowskiego premiera ta była pierwszą tak dużą, sceniczną pracą. W budowaniu nastroju wspomogły go światła reżyserowane przez Macieja Igielskiego. Dla potrzeb spektaklu, obok muzyki scenicznej Mendelssohna stworzonej do spektaklu - w tym kantaty Lobesgesang na dwa soprany solowe, chór żeński i orkiestrę - wykorzystano fragmenty Symfonii Szkockiej i Włoskiej.
Bohaterowie komedii Szekspira występujący w balecie
Bohaterowie fantastyczni:
Bohaterowie ludzie:
Bohaterowie o niższym statusie społecznym - rzemieślnicy, odgrywający spektakl komediowy:
Dwie tancerki i dwóch tancerzy w niezwykłym dialogu z solistką, grającą na violi da gamba, tworzą spektakl „Phénix”, podczas którego stajemy się świadkami nieoczekiwanego spotkania hip-hopowego tańca z brzmieniem dawnego instrumentu. Wyjątkowość tego zestawienia dodatkowo podkreślą, pojawiające się momentami electro dźwięki, inspirowane muzyką J. S. Bacha.
Teatr Muzyczny w Poznaniu jako pierwszy zrealizował polską wersję musicalu „Dear Evan Hansen”, który miał swoją światową premierę w lipcu 2015 roku w Waszyngtonie i błyskawicznie stał się fenomenem wśród młodych ludzi. Musical ten 1 maja zagości na XXXI Bydgoskim Festiwalu Operowym - warto, by zobaczyła go młodzież, ale też dorośli.
Nie ochłonęliśmy jeszcze po premierze „Carmen”, a już za chwilę występ pierwszych Gości. Na festiwalową scenę wkroczy tytułowa Elektra - okrzyknięta jedną z najbardziej wymagających partii w całym repertuarze operowym! Arcydzieło Richarda Straussa na XXXI Bydgoskim Festiwalu Operowym zaprezentuje zespół Sofijskiej Opery i Baletu.
O istocie doskonalenia kunsztu wokalnego, satysfakcji płynącej z przekazywania własnych doświadczeń i wiedzy oraz relacjach pomiędzy mistrzem a uczniem - z światowej sławy barytonem ARTUREM RUCIŃSKIM, prowadzącym mistrzowski kurs w Operze Nova w Bydgoszczy – rozmawia Ilona Słojewska z „Dziennika Teatralnego”.28 kwietnia o godz. 18.00 zapraszamy do sali kameralnej Opery Nova na Wieczór operowy, czyli koncert wieńczący kurs.