Do tej pory nie zdarzyło mi się realizować tytułu tak bliskiego repertuarowi familijnemu. Jest to spektakl, który - mam nadzieję - zrobi duże wrażenie na młodszych widzach, ale chciałbym, żeby był także sporą dawką dobrej rozrywki i humoru dla dorosłych. W „Alicji w Krainie Czarów" mamy bardzo wiele sytuacji komicznych, co aż prosi się, by nadać im właściwy rytm na scenie, aby odzwierciedlić ten nastrój.
Robert Bondara w rozmowie z Expressem Bydgoskim: Ten tytuł chodził za mną już od dłuższego czasu, 15.04.2022 r.
Tytułowej Alicji, Królowej Kier, szalonego Kapelusznika i innych niesamowitych postaci chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. To bohaterowie wymyślonej przez matematyka, fotografa, literata kryjącego się pod pseudonimem Lewisa Carrolla baśniowej opowieści.
Znikające koty o nieznikającym uśmiechu, szalone herbatkowe przyjęcia, osobliwe susły, marcowe zające, zadyszane króliki - to wszystko składa się na pełną symboli literacką przygodę dla dziecięcego i dorosłego czytelnika. Wielokrotnie wznawiana drukiem i ilustrowana przez świetnych grafików, filmowana i animowana - książka Lewisa Carrolla wywiera wciąż niebagatelny wpływ na współczesną masową wyobraźnię.
Przemysław Zych, reprezentant młodego pokolenia polskich kompozytorów, skomponował według jej treści 90-minutowy balet Alicja w Krainie Czarów. Jego warstwa muzyczna – o niezwykłym rozmachu i inwencji - jest wyjątkowa jako współczesny utwór dla dzieci. Zych napisał partyturę na orkiestrę symfoniczną, wzorowaną na klasycznych baletach i... hollywoodzkiej muzyce filmowej, wplatając w swą kompozycję cytaty ze znanych dzieł. Dla potrzeb choreografii i inscenizacji w Operze Nova Zych przeredagował lub napisał na nowo sporą część materiału muzycznego, który miał swą prapremierę w 2015 roku na scenie szczecińskiej Opery na Zamku.
Baletową Alicję… z tancerzami bydgoskiej Opery stworzył światowej sławy choreograf, tancerz i pedagog, Robert Bondara. To czwarty tytuł w jego inscenizacji i choreografii dla Baletu Opery Nova. Zarazem, jak sam mówi, to najbardziej humorystyczny balet w jego dotychczasowym dorobku artystycznym. Efektem jest niezwykle dynamiczne (wręcz kaskaderskie), wesołe, zachwycające oko i ucho przedstawienie. Wyzwaniem było oddanie językiem tańca nonsensownego humoru literackiego pierwowzoru.
W spektaklu obsadzony jest cały Balet Opery Nova, artyści doangażowani, dzieci ze Studia Baletowego przy Operze Nova oraz statyści.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
Szanowni Państwo,w sezonie 2025/2026 na scenę Opery Nova powróci „Dziadek do orzechów” – balet w choreografii Paula Chalmera z muzyką Piotra Czajkowskiego.Wstrzymanie wystawiania tego tytułu w 2022 roku w repertuarach polskich teatrów było jednoznacznym gestem solidarności z narodem ukraińskim w obliczu brutalnej agresji ze strony Rosji, zgodnym z rekomendacją Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.Dziś nasze wartości pozostają niezmienne. Szanujemy również głos naszych Widzów, dla któryc...
Przedstawiamy kolejne - po wrześniu - miesiące repertuaru 69. sezonu artystycznego Opery Nova, który będzie pełen wzruszeń, olśnień i niepowtarzalnych wrażeń! Bilety na wszystkie wydarzenia (z wyjątkiem koncertów sylwestrowych) już w sprzedaży: w lipcu wyłącznie online, od sierpnia także w kasie stacjonarnej.
Wybrzmiały już ostatnie akordy „Barona cygańskiego”, wieńczącego na scenie Opery Nova 68. sezon artystyczny - czas zatem na podsumowanie.
Szanowni Państwo,do 31 lipca br. kasa biletowa Opery Nova jest nieczynna. Bilety na spektakle w sprzedaży stacjonarnej ponownie będzie można nabyć w sierpniu - przy czym od 1 do 17 sierpnia kasa czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00. UWAGA! Kasa biletowa w nowym miejscu - w Dziale Promocji i Obsługi Widzów (wejście od ul. Focha). Sprzedaż biletów online (bez możliwości rezerwacji) jest prowadzona przez całe wakacje poprzez naszą stronę internetową w zakładce BILETY ...