SZEPTY I CIENIE

SZEPTY I CIENIE

Szepty i cienie:
Barocco / Szepty i cienie / 3 for 13
Kompozytor:
Johann Sebastian Bach/Paweł Szymański/Paweł Mykietyn
Data premiery:
29.04.2021 - premiera online, 12.06.2021 - premiera sceniczna
Czas trwania:
1 godzina 50 minut. Uwaga, realizacja we fragmentach spektaklu przewiduje użycie dymu na scenie.
Choreografia:
Jacek Przybyłowicz
Wykonawcy:
Balet Opery Nova

Realizatorzy

Choreografia:
Jacek Przybyłowicz
Kostiumy i scenografia:
Jacek Przybyłowicz, Paweł Grabarczyk
Reżyseria świateł:
Maciej Igielski
Projekcje multimedialne:
Ewa Krasucka
II asystentka choreografa:
Olga Karpowicz
Plakat-foto:
Andrzej Makowski

Opis

Szepty i cienie to tryptyk baletowy autorstwa jednego z najwybitniejszych polskich tancerzy i choreografów tańca współczesnego. Jacek Przybyłowicz pracował już z Baletem Opery Nova w 2015 r. nad choreografią do legendy dramatycznej Potępienie Fausta. Obecnie stworzył dla tego Zespołu swój „wieczór autorski”, na który składają się trzy jednoaktowe balety. 

Barocco do muzyki Jana Sebastiana Bacha, stworzone na Biennale Tańca w Lyonie w 2004 r., było już wystawiane przez kilka europejskich kompanii tanecznych. Najnowsza wersja tego uznanego dzieła, która otwiera spektakl, została dopasowana do emploi artystycznego Baletu Opery Nova. 

Pozostałe części: Szepty i cienie do muzyki Pawła Szymańskiego i 3 for 13 do kompozycji Pawła Mykietyna zostały pomyślane jako prapremiery dla tancerzy bydgoskiej Opery.

 

Jacek Przybyłowicz. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1987-1991 tancerz Teatru Wielkiego w Warszawie. Po wyjeździe z Polski do końca swojej kariery wykonawczej tańczył w Niemczech i Izraelu. Przez 7 lat był tancerzem Kibbutrz Contemporary Dance Company pod dyrekcją Rami Be`era. Występował też z Batsheva Dance Company w spektaklu Kyr Ohada Naharina w ramach Yair Shapiro Awards

Po powrocie do Polski skupił się na pracy choreograficznej, realizując ponad 20 spektakli, między innymi, dla: Polskiego Baletu Narodowego, Polskiego Teatru Tańca, Kieleckiego Teatru Tańca, Baletu Opery Bałtyckiej, Baletu Opery Wrocławskiej, Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Od lat realizuje spektakle za granicą, między innymi, w: Dantzaz Kompainia - San Sebastian, Beijing Dance LDTX, Prague Chamber Ballet, Balet Narodni Divadla - Brno, TanzKompanie Giessn. Jego realizacje były prezentowane w wykonaniu polskich i zagranicznych zespołów na kilkudziesięciu festiwalach na całym świecie, między innymi, w: Czechach, Cyprze, Chinach, Danii, Francji, Hiszpanii, Japonii, Łotwie, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Rosji, Rumunii, Tunezji, Ukrainie, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Węgrzech.

Ważniejsze realizacje: Naszyjnik gołębicy, Barocco, Jesień Nuembir, 45, Kilka krótkich sekwencji, Alpha Kryonia Xe, III Symfonia - pieśń o nocy, Sześć skrzydeł aniołów, II Koncert skrzypcowy, Infolia, Gra w karty, Monochrome, Poza horyzont, Globe, Mistic Vapor, Verlorenheit, Sono nero, Solo nr. 6

Jacek Przybyłowicz zrealizował też dwie choreografie solowe dla Viktorii Nowak Solo in Old Style oraz Pauliny Bidzińskiej Lacerta, z którymi artystki reprezentujące Polskę wygrały Konkurs Młodego Tancerza Eurowizji w 2016 i 2018 roku. Wyreżyserowana przez niego w 2013 roku opera Król Edyp z muzyką Igora Strawińskiego została zarejestrowana przez Telewizję Arte na Festiwalu Operowym w Seged. 

W latach 2009-2014 Jacek Przybyłowicz piastował funkcję dyrektora Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu, a w latach 2018-2020 kuratora programu Baletu Opery Wrocławskiej. Od 2015 r. wykłada na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest przewodniczącym Rady Programowej ds. Tańca Instytutu Muzyki i Tańca. Laureat Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii Taniec. Odznaczony Medalem Gloria Artis - Zasłużony Kulturze.

Galeria zdjęć

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
16-04-2024

Premiera „Don Pasquale” na inaugurację Festiwalu!

„Don Pasquale” Gaetana Donizettiego w reżyserii Pawła Szkotaka już 20 kwietnia otworzy jubileuszowy XXX Bydgoski Festiwal Operowy!

{title}
15-04-2024

Jak budowaliśmy świat „Don Pasquale”

Ten świat zrobi na Widzach wrażenie! Zdradzamy kilka tajemnic o tym, jak powstawała scenografia do naszej produkcji „Don Pasquale” - od wizji aż do jej montażu. 

{title}
13-04-2024

Sprzedaż wejściówek na spektakle XXX BFO

Szanowni Państwo,na zdecydowaną większość spektakli XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego bilety są wykupione - zostały dosłownie ostatnie wolne miejsca na „Wyprawy pana Broučka” (1 V), „Manon” (25 IV) oraz „Don Pasquale” (20/21 IV).Dla tych z Państwa, którym nie udało się zdobyć biletów na wybrane spektakle, mamy dobrą wiadomość - rozpoczynamy sprzedaż wejściówek (miejsc stojących) w cenie 70 zł/os. Wejściówki (które nie podlegają zwrotom) można już nabyć w kasie biletowej Opery Nova, a takż...

{title}
12-04-2024

Nasza rozmowa z reżyserem musicalu „Kombinat” Wojciechem Kościelniakiem

- Ten spektakl jest szczególnie drogi mojemu sercu, zrealizowany ze wspaniałym zespołem Teatru Muzycznego w Poznaniu - mówi reżyser Wojciech Kościelniak,  z którym rozmawiamy o Grzegorzu Ciechowskim oraz muzyczno-literackim świecie „Kombinatu”, w jaki zanurzymy się już 23 kwietnia podczas XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego w Operze Nova.