BAROCCO: Abigail Cockrell, Rafał Tandek,Arisa Suzuki, Tomasz Siedlecki,Amelia Małysz, Paweł Nowicki,Olga Markari, Aleksandra Wiśniewska, Mariusz Kowalczyk
oraz Agnieszka Błaszczyk, Anna Bobrowska, Gabriela Dąbek, Beatriz Gijón, Monica Gomez Sanchez, Cai Sesma Perez, Martin Hammer, Matthias Kastl
Solo wiolonczelowe: Adam Szurka, Mikołaj Wojciechowski
*
SZEPTY I CIENIE: Amelia Małysz, Arisa Suzuki,Martin Hammer, Matthias Kastl, Artem Rybalchenko,Marta Berezowska, Wiktor Dieriewianko, Krzysztof Górski,Abigail Cockrell, Takumi Mitsuhashi
oraz Monica Gomez Sanchez, Mizuki Higashino, Olga Karpowicz, Cai Sesma Perez, Patryk Jurczyk, Paweł Nowicki, Tomasz Siedlecki, Rafał Tandek
*
3 FOR 13: Amelia Małysz, Arisa Suzuki, Abigail Cockrell, Paweł Nowicki, Olga Karpowicz, Rafał Tandek, Mizuki Higashino, Matthias Kastl, Masafumi Okuzono, Takumi Mitsuhashi
oraz Anna Bobrowska, Marta Berezowska, Olga Markari, Toko Tatekawa, Angelika Wojciechowska, Wiktor Dieriewianko, Mariusz Kowalczyk, Pedro Rizzi, Artem Rybalchenko
Szepty i cienie to tryptyk baletowy autorstwa jednego z najwybitniejszych polskich tancerzy i choreografów tańca współczesnego. Jacek Przybyłowicz pracował już z Baletem Opery Nova w 2015 r. nad choreografią do legendy dramatycznej Potępienie Fausta. Obecnie stworzył dla tego Zespołu swój „wieczór autorski”, na który składają się trzy jednoaktowe balety.
Barocco do muzyki Jana Sebastiana Bacha, stworzone na Biennale Tańca w Lyonie w 2004 r., było już wystawiane przez kilka europejskich kompanii tanecznych. Najnowsza wersja tego uznanego dzieła, która otwiera spektakl, została dopasowana do emploi artystycznego Baletu Opery Nova.
Pozostałe części: Szepty i cienie do muzyki Pawła Szymańskiego i 3 for 13 do kompozycji Pawła Mykietyna zostały pomyślane jako prapremiery dla tancerzy bydgoskiej Opery.
Jacek Przybyłowicz Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1987-1991 tancerz Teatru Wielkiego w Warszawie. Po wyjeździe z Polski do końca swojej kariery wykonawczej tańczył w Niemczech i Izraelu. Przez 7 lat był tancerzem Kibbutrz Contemporary Dance Company pod dyrekcją Rami Be`era. Występował też z Batsheva Dance Company w spektaklu Kyr Ohada Naharina w ramach Yair Shapiro Awards.
Po powrocie do Polski skupił się na pracy choreograficznej, realizując ponad 20 spektakli, między innymi dla: Polskiego Baletu Narodowego, Polskiego Teatru Tańca, Kieleckiego Teatru Tańca, Baletu Opery Bałtyckiej, Baletu Opery Wrocławskiej, Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Od lat realizuje spektakle za granicą, między innymi w Dantzaz Kompainia - San Sebastian, Beijing Dance LDTX, Prague Chamber Ballet, Balet Narodni Divadla - Brno, TanzKompanie Giessn. Jego realizacje były prezentowane w wykonaniu polskich i zagranicznych zespołów na kilkudziesięciu festiwalach na całym świecie, między innymi w Czechach, Cyprze, Chinach, Danii, Francji, Hiszpanii, Japonii, Łotwie, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Rosji, Rumunii, Tunezji, Ukrainie, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Węgrzech.
Ważniejsze realizacje: Naszyjnik gołębicy, Barocco, Jesień Nuembir, 45, Kilka krótkich sekwencji, Alpha Kryonia Xe, III Symfonia - pieśń o nocy, Sześć skrzydeł aniołów, II Koncert skrzypcowy, Infolia, Gra w karty, Monochrome, Poza horyzont, Globe, Mistic Vapor, Verlorenheit, Sono nero, Solo nr. 6.
Jacek Przybyłowicz zrealizował też dwie choreografie solowe dla Viktorii Nowak Solo in Old Style oraz Pauliny Bidzińskiej Lacerta, z którymi artystki reprezentujące Polskę wygrały Konkurs Młodego Tancerza Eurowizji w 2016 i 2018 roku. Wyreżyserowana przez niego w 2013 roku opera Król Edyp z muzyką Igora Strawińskiego została zarejestrowana przez Telewizję Arte na Festiwalu Operowym w Seged.
W latach 2009-2014 Jacek Przybyłowicz piastował funkcję dyrektora Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu, a w latach 2018- 2020 kuratora programu Baletu Opery Wrocławskiej. Od 2015 r. wykłada na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest przewodniczącym Rady Programowej ds. Tańca Instytutu Muzyki i Tańca. Laureat Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii Taniec. Odznaczony Medalem Gloria Artis - Zasłużony Kulturze.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
Już 1 kwietnia zapraszamy na pierwsze po dłuższej przerwie spotkanie z Cyganerią. W repertuarze zaplanowaliśmy trzy spektakle: 1 kwietnia (sobota), 2 kwietnia (niedziela) oraz 4 kwietnia (wtorek).Od ponad 120 lat Cyganerii wystawianej na scenach całego świata towarzyszą żywe emocje słuchaczy. Zawsze młodzi: Rudolf i Mimi pozostają jedną z najbardziej rozpoznawalnych par operowych bohaterów. To spektakl, który zdecydowanie warto zobaczyć!
W poniedziałek, 27 marca rozpoczynamy sprzedaż biletów na spektakle czerwcowe. To ostatnia szansa, aby zobaczyć ulubione tytuły lub odkryć zupełnie nowe przed nadchodzącą przerwą między sezonami artystycznymi.Czerwiec rozpocznie Baron Cygański - na tę lubianą operetkę zapraszamy 3 i 4 czerwca. Strauss ten właśnie tytuł uważał za swe największe kompozytorskie osiągnięcie, a bilety na spektakl sprzedają się błyskawicznie.10 i 11 czerwca czeka na widzów Falstaff Verdiego. Jak pisał Wiesław Kowalski...
TransParada to pierwsza z gościnnych prezentacji w ramach 29. Bydgoskiego Festiwalu Operowego, w wykonaniu Rijeka Ballet Company (Chorwacja).Spektakl stworzyły znane nazwiska współczesnej choreografii: Maša Kolar, Filipe Portugal, Mauro Bigonzetti, Andonis Foniadakis, Marco Goecke, Nadav Zelne. Ich niepokojące, zabawne i zaskakujące choreografie to intensywne i drapieżne „dialogi” tancerzy z muzyką Debussy’ego, Ravela, Rossiniego, Strawińskiego. Spektakl rekomendowany dla widzów dorosłych.
29. Bydgoski Festiwal Operowy zainauguruje Wesoła wdówka Franza Lehára z librettem Victora Léona i Leo Steina w polskiej wersji językowej.