W kasie Opery Nova oraz online można już nabyć bilety na popremierowe spektakle opery „Orfeusz i Eurydyka” oraz baletową Carmen, która będzie ognistym otwarciem XXXI BFO! W sprzedaży są także bilety na wszystkie repertuarowe tytuły bieżącego sezonu artystycznego. Na afiszach lista znakomitych dzieł w wyśmienitych inscenizacjach. Zapraszamy!
Repertuarowe plany na rok 2025 są konkretne! Przedstawiamy oficjalnie tytuły, jakie możecie Państwo zobaczyć na naszej scenie do czerwca 2025 r. Sprzedaż biletów jest prowadzona online, jak i w kasie Opery Nova.
Siła kobiet i wielkich miłości
Marzec 2025 na naszej scenie to niejedna kobieta i wielka miłość w różnych kontekstach tego najsilniejszego z uczuć.
Pierwszą z nich będzie historia kabaretowej piosenkarki Sylvii, która zbierze Państwa na salony międzywojennej Warszawy i Wilna, bo to w tych stolicach rozgrywa się sceniczna akcja naszej inscenizacji operetkowego arcydzieła Emmericha Kálmána „Księżniczka czardasza”. Bilety online TUTAJ
W weekend, który upłynie pod znakiem Dnia Kobiet (7, 8 i 9 III), zapraszamy na niecodzienne, bo wyjątkowo bliskie spotkanie ze sztuką operową w spektaklu immersyjnym „Służąca panią” Giovanniego Battisty Pergolesiego. Gwarantujemy, że znajdziecie się Państwo dosłownie w środku akcji i przekonacie się, że to kobieta rządzi biegiem zdarzeń! Bilety online TUTAJ
Z kolei dzieło Mozarta powie „Kobiety są takie”, opowiadając o przewrotnej intrydze miłosnej. „Così fan tutte albo Szkoła kochanków” na naszej scenie to jedna wielka podróż w czasie i przestrzeni, także tej kosmicznej! Bilety online TUTAJ
Z kolei historia Cio-cio-san to jeden z najpiękniejszych kobiecych portretów namalowanych emocjami przez mistrza opery. „Madama Butterfly” - bo o niej mowa - to jedna z najbardziej poruszających oper, w którą Giacomo Puccini wplótł nie tylko orientalne miejsce akcji, ale także japońską melodykę i instrumentację. Bilety online TUTAJ
Matka opłakująca śmierć syna w „Stabat Mater” oraz góry, wolność i zakazana miłość Młodej do zbója w „Harnasiach” - to dzieła Karola Szymanowskiego, które na bydgoską scenę zostały przeniesione w inscenizacji i choreografii Roberta Bondary. Bilety online TUTAJ
W operze bywa Filmowo, jest też baśniowo
W kwietniu powraca „Don Pasquale” Donizettiego. Na bydgoskiej scenie - za sprawą przeniesienia akcji libretta do Nowego Jorku z lat 40. i 50. ubiegłego wieku - tytułowy bohater jest jak włoski mafioso, kojarzący się z postacią Don Corleone z filmowego „Ojca chrzestnego”. To jednak niejedyne filmowe nawiązania - chociażby w kostiumach odnaleźć można inspiracje kinowymi legendami jak „Gilda”, „Casablanca” czy „Noce i dnie”. Za sprawą scenografii i obrotowej sceny w tym spektaklu filmowa jest nawet narracja. Bilety online TUTAJ
Nie jak z filmu, a baśni jest z kolei „Czarodziejski flet” Mozarta, który z pewnością Państwa oczaruje historią o pokonywaniu życiowych trudności i lęków. Bilety online TUTAJ
Piękny maj także na naszej scenie
Maj 2025 z afiszy Opery Nova buchnie wielkimi emocjami w bydgoskich inscenizacjach znakomitych dzieł. Bilety na majowe spektakle w sprzedaży online i w kasie Opery Nova dostępne są od 2 grudnia br.
Miesiąc rozpoczynamy od naszej najnowszej produkcji – opery „Orfeusz i Eurydyka” Glucka w reżyserii i chorografii Roberta Bondary [na scenie: 16.05. (piątek), 17.05. (sobota) i 18.05. (niedziela)]. Odczytany na nowo mit o Orfeuszu zachwycił recenzentów i publiczność nie tylko „thillerowo” opowiedzianą historia, ale także niezwykłą plastycznością spektaklu, w którym piękna muzyka, wspaniałe partie wokalne oraz ruch sceniczny tworzą całość, jaka dociera do najgłębszych pokładów wrażliwości, pozostając w widzach na długo po spektaklu. Bilety TUTAJ
Opera, która zapada w pamięć, to także „Faust” Gounoda w reżyserii Pawła Szkotaka, który wojenne tło libretta osadził w czasach I wojny światowej, dziesiątkującej ludność cywilną - co czytelnie koresponduje z toczącymi się również obecnie konfliktami zbrojnymi. Ponadto, pogoń głównego bohatera za młodością, miłość w niepewnych czasach czy pokusy zła, którego uosobieniem w operowym dziele jest Mefistofeles - to wątki bliskie współczesnemu widzowi. Olbrzymi ładunek emocji oddaje zaangażowanie orkiestry Opery Nova włącznie z harfami i organami (m.in. w scenie kościelnej), a także chóru, baletu i oczywiście solistów, którzy sprostać muszą wokalnie i aktorsko. Nastrój oddaje plastyczna scenografia, wymowne w symbole dekoracje oraz projekcje multimedialne, światła. Całość sprawia, że bydgoski „Faust” nikogo nie pozostawia obojętnym. Zapraszamy na spektakle: 23.05. (piątek), 24.05. (sobota), 25.05. (niedziela). W sprzedaży online TUTAJ
Najpiękniejszy miesiąc w roku na naszej scenie zakończymy niezwykle urokliwym baletem neoklasycznym w choreografii Karola Urbańskiego, ilustrowanym przepiękną muzyką Feliksa Mendelssohna-Bartholdy'ego. Mowa oczywiście o „Śnie nocy letniej” z librettem według dramatu Wiliama Szekspira. W królestwie elfów komedia pomyłek przeplata się ze wzruszającą historią miłosnych perypetii. Na naszej scenie rozgrywa się prawdziwa magia, którą poczuje każdy, kto wsłucha się i zobaczy „Sen nocy letniej” - 29.05. (czwartek), 30.05. (piątek), 31.05. (sobota). Bilety w sprzedaży online TUTAJ
„Carmen”, „Wdówka” i „Baron” na finał sezonu
68. sezon artystyczny zamierzamy zakończyć z rozmachem, proponując Państwu m.in. naszą najnowszą produkcję baletową - „Carmen” Rodiona Szczedrina, Georges’a Bizeta i Marca Alvareza, w nowej aranżacji muzycznej Álvara Domíngueza Vázqueza do choreografii stworzonej przez cenionego szwedzkiego tancerza i choreografa Johana Ingera. Pierwszy raz balet został wystawiony przez Compañía Nacional de Danza w Madrycie w 2015 r., za co Inger otrzymał nagrodę Benois de la Danse w 2016 r. Teraz wybitny choreograf „Carmen” stworzy wraz z Baletem Opery Nova, by kwietniową premierą spektaklu zainaugurować XXXI Bydgoski Festiwal Operowy. W czerwcu zaprosimy na pierwsze popremierowe spektakle: 13.06. (piątek), 14.06. (sobota) i 15.06. (niedziela). Uwaga, sprzedaż biletów na ten tytuł rozpocznie się w późniejszym terminie!
Nim jednak w czerwcu naszą scena zawładnie „Carmen”, najpierw wkroczy rozśpiewana „Wesoła wdówka” Franza Lehára - jeden z naszych repertuarowych hitów zagramy: 5.06. (czwartek), 6.06. (piątek), 7.06. (sobota) oraz 8.06. (niedziela). Duch słynnej „Wdówki” w bydgoskiej inscenizacji, którą wyreżyserował Jerzy Jan Połoński, został dosłownie wybudzony z przeszło stuletniego snu, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zaskoczyć kolejne pokolenia melomanów muzyką pełną przebojów oraz dowcipnymi tekstami uwspółcześnionymi przez Tomasza Jachimka. Soliści i Chór Opery Nova wykonawczo podejmują wyzwania nie tylko wokalno-aktorskie, ale także choreograficzne, obok pełnych uroku baletowych scen w wykonaniu naszych tancerzy. Konwencję inscenizacji dopełniają: scenografia czytelna w symbole osnute pajęczyną czy wyraziste kostiumy i charakteryzacja jak z filmu grozy. Dynamiczna akcja, utkana z sieci intryg i humoru w kabaretowej atmosferze, oraz piękna i różnorodna muzyka w wykonaniu Orkiestry Opery Nova każdego wprawią w znakomity nastrój! Bilety online TUTAJ
Na finał zapraszamy na jeden z najbardziej widowiskowych spektakli, czyli operetkę „Baron cygański” J. Straussa z popisowymi ariami, muzyką inspirowaną cygańsko-węgierskim folklorem oraz dynamicznymi tańcami i znakomitą grą naszych Artystów, a także scenografią, której cygański namiot, ażurowe schody czy gigantyczny żyrandol (ważący ponad 750 kg!) są rozpoznawalnymi symbolami naszej produkcji. Trzy czerwcowe wieczory z „Baronem”: 21.06. (sobota), 22.06. (niedziela) i 24.06. (poniedziałek). Bilety TUTAJ